Domaći džem od jagoda



Ove godine sam džem od jagoda kuvala u maju. Prve jagode, sočne i čvrste, kupila sam od jednog organskog odgajivača, ne u velikoj količini, jer sam nekoliko kilograma jagoda stavila u zamrzivač da bih preko zime pravila ukusne šejkove, a od preostalih 4 kg sam skuvala malo džema, da nam se nađe tokom sezona kada nema jagoda, a baš nam se “prijede”.


S obzirom da u toku godine kuvam mnogo džemova svih mogućih ukusa, nekih  mnogo, nekih tek po nekoliko tegli, shvatam da, koliko god da napravim, sve nekako ode, pa, iz tog razloga, kada ih već svi vole, meni je zadovoljstvo da spremam.



Moja starija ćerka, koja godinama živi u Italiji, redovno nosi  džemove  zetu Italijanu i njegovoj porodici, a meni je srce puno kada vidim i čujem da ga tamane. Kako je kod Italijana jednostavno pravilo da za doručak jedu nešto slatko uz kafu, razni kroasani su uvek lepši uz jednostavne ukuse voća iz teglice. Ta voćna delicija u vidu domaćeg džema je uvek od prirodnog, organskog, netretiranog voća, bez konzervansa i često bez  trunke šećera, samo uz neke prirodne sastojke…cimet, limun… nekada samo uz malo stevije, koja je idealna jer skoro i nema kalorija, a koju, zbog nultog  glikemijskog indeksa, mogu konzumirati i dijabetičari.


Kako je šećer prirodni konzervans, a ja ga, ili ne stavljam uopšte, ili ga stavim u vidu prirodnog  zaslađivača, posto ne koristim ni konzervans, imam svoje metode da  se džem i bez toga održi i godinu, pa i dve…iako realno jedva dočeka i godinu, jer ga zaista koristimo. Prva stvar je da se mora dugo kuvati, uz redovno mešanje (džem od jagoda sam kuvala oko 2 sata na tihoj vatri), a druga stvar je da, kada se vruć džem sipa u zagrejane sterilisane tegle, tegle dobro zatvore i okrenu naopako  bar 10 minuta, da bi se stvorio vakuum.


Znači, za početak kupite lepe jagode, količine po želji. Ja sam uzela 4 kg. Dobro ih operate, ali neposredno pre pravljenja, pa ih očistite od peteljki. One koje su oštećene, odstranite. Stavite ih u cediljku na desetak minuta da se ocede, da ne biste zbog vode džem morali još duže da ukuvavate. Ako dodajete šećer, sipajte ga odmah preko jagoda. Jagode nemojte oprati danas, a praviti sutradan, jer kada su mokre, brze propadaju. Ja sam dodala malo stevije, tek par kesica, jer je stevija i do 40 puta slađa od šećera, ali ako dodajete šećer, obično po receptu ide  na 1 kg. jagoda  oko 600 grama šećera, iako je to, po mom mišljenju previše, ali ga vi dodajte po želji, u zavisnosti od ukusa jagoda i od toga da li volite slađi ili prirodniji ukus. Naizmenično ređajte jagode i šećer i ostavite ih jedno sat vremena da se šećer sam otopi a jagode malo otpuste.


Jagode sam nakon toga malo pritisla presom za pravljenje krompir pirea, jer nisam htela da ih štapnim mikserom previše usitnim.


Šerpu zatim stavite  na laganiju vatru, recimo na 180 stepeni i kuvajte uz neprestano mesanje oko sat ipo do dva. Džem je gotov kada malu količinu džema sipate na suvu tacnu i sačekate da se  ohladi, pa vidite kako se ponaša kada hoćete da ga razlijete po tacni. Ako je džem redak  brzo će se razlivati i obrnuto. Najbolje je da se uopšte ne razliva kada je na tacni.




Kada je džem gotov stavite ga u prethodno sterilisane tegle. To radite tako  što oprane, suve i čiste tegle stavite  u rernu zagrejanu na 100 C oko 30 min.  Nakon toga, u još vruće tegle sipate vruć džem, odmah zatvorite, okrenete ih naopako na 10 minuta, pa vratite u normalu  da se ohladi. Kada se ovako konzervira  džem, nema potrebe da se sveže sipan stavi u rernu da se zapeče i stvori korica.



E na kraju, igrajte se dizajniranja, napravite neku lepu nalepnicu, odštampajte na samolepljivom papiru i vaše personalizovane  etikete će krasiti vaš divan džem. Na poklopac obično stavim neke tekstilne  štitnike poklopca, obmotam ih rustičnim kanapom ili rafijom, i spremne su za konzumiranje, poklanjanje i divljenje.




  



Share:

0 коментара